Wednesday, November 20, 2013

Συνέντευξη Raggedy Man

Καθισμένοι στο βάθος ενός πανκ μπιστρό, πίνοντας αβέρτα κόκκινη μπύρα ξεκινήσαμε μια κουβέντα, τα 2/3 του onewillburn και ο Raggedy Man, blogger και μέλος των The You and What Army Faction, για την σύνθεση, την τέχνη, την ελληνική σκηνή, το συγκρότημα και πολλά άλλα. Καταλήξαμε να τα λέμε για πάνω απο 4 ώρες...εδώ το πρώτο μέρος από ένα μικρό κομμάτι αυτής της κουβέντας...





μέρος πρώτο:


Raggedy Man: Να ξεκινήσουμε από τους The You and What Army Faction; 
Bombbier: Ναι, ακριβώς. Εμάς μας ενδιαφέρει πολύ η σύνθεση και η τέχνη εν γένει, οπότε λέμε γιατί να μην πάρουμε συνεντεύξεις από ανθρώπους που μας αρέσει αυτό που κάνουν, να καταλάβουμε πως σκατά βγάζουν αυτό το αποτέλεσμα που μας αρέσει. Τι γίνεται, τι έχουν στο μυαλό τους... Οπότε πάνω σε αυτή τη λογική, πως το είδατε στη Faction, πως αρχίσατε, πως δουλεύετε;
RM: Έγραφα εγώ κάτι κομμάτια σπίτι στην αρχή και είχε ξεκινήσει ως Shiverdrain, ήταν έτσι white noise κατάσταση και τέτοια, θορύβια, σε κάποια φάση την είδα Devendra Banhart, αλλά επειδή δεν είχα ακουστική έβαλα ηλεκτρική, μετά έστειλα στο Δήμο (τον ντράμερ) ένα κομμάτι να κάνει παραγωγή. Πήρε και μια ηλεκτρονική drums στο ενδιάμεσο και έγινε το Fixx, γράφαμε σπίτι του και κάπως έτσι έγινε η κατάσταση. 
Music.Stalker: Αυτό είναι το πρώτο; Ήσασταν οι δυο σας;
RM: Ναι, ήμασταν οι δυό μας..
B: To Fixx το οποίο είναι πολύ διαφορετικό από τους υπόλοιπους έτσι;
RM: Ήμασταν 2, ήταν τελείως κατάσταση... Γράφαμε... Είχα μια ιδέα την έγραφα σπίτι, την έστελνα με mail, το οποίο δεν έχει αλλάξει και πολύ από τότε, έβαζε πάνω τα drums, έφτιαχνε ο Δήμος τον ήχο. Δούλευε άλλο πρόγραμμα τότε, άλλο τώρα... Κάπως έτσι. Και βγήκε αυτό που βγήκε.
B: Πως και cd τώρα; Άσχετο.
RM: Λεφτά. Απλά τα πράγματα. Είναι τρελή διαδικασία το LP. Από το Silk καταλάβαμε. Ενα τεράστιο λάθος ήταν, για παράδειγμα, ότι στείλαμε το υλικό mastered και έπρεπε να ξαναγίνει mastering. Το mastered έγινε ξανά mastered για βινύλιο, το οποίο ήταν λάθος... Τεχνικές λεπτομέρειες που δε γνωρίζαμε... 
Β: Με το silk είχα εντυπωσιαστεί εγώ.
RM: Ναι... Στο οποίο παίζω 2 συγχορδίες σε όλο δίσκο. To "Drag what's left of my body in the mud" είναι πιο tricky ας πούμε. Βγαίνει και το video σε λίγες μέρες θα το δείτε. Το έχει επιμεληθεί ο Νίκος Κέλλης και είναι, για μένα, στην ελλάδα ό,τι καλύτερο έχει βγει ποτέ από οπτικής απόψεως στο ροκ. Όχι στο κινηματογράφο, εντάξει. 
Β: Ναι γιατί αλήθεια τα τελευταία βίντεο κλιπ που έχω δει, δεν είναι κάτι...
RM: Όχι αυτό... Είναι σε φάση... Δεν υπερβάλω καθόλου, είμαι πολύ αυστηρός με αυτό που κάνουμε και με άφησε ικανοποιημένο πλήρως. 
MS: Εγώ, γούσταρα πιο πολύ, τα κομμάτια που το τέμπο είναι πιο αργό, δηλαδή δεν ξέρω, συζητούσαμε σε κάποια φάση για τον αγγλικό και ελληνικό στίχο και έλεγες για το "Gawd Almighty" και αυτά. Εγώ πιστεύω πως έπιασε πολύ γιατί ήταν το ύφος του τέτοιο, ήταν πιο αργό και ταίριαζε πιο πολύ.
RM: Εγώ πιστεύω ότι έπιασε πιο πολύ γιατί είναι στα ελληνικά. Και ήταν γνωστό τραγούδι.
MS: Εγώ δεν το ήξερα. Αυτά που ήταν το τέμπο πιο αργό, μου έβγαζε πιο πολύ την ατμόσφαιρα και ταίριαζε πιο πολύ κι η μουσική. Ήταν πιο δεμένη. Προφανώς το είδα μετά ότι ήσασταν 2 άτομα στην αρχή, έχει τρομακτική διαφορά ο πρώτος δίσκος από τους άλλους. Ο πρώτος δίσκος ήταν σε φάση ιδέες. Aυτό το "Quarantine" μου άρεσε πάρα πολύ.
RM: Αυτό είναι το κομμάτι, που έστειλα στον Δήμο και τέλος πάντων... Αυτό ήταν η αρχή.
MS: Αυτό είναι και ιδέα και σύνθεση τρελή. Και μου άρεσε και το "Guilt". Ξεχώριζε στο δίσκο γιατί ήταν πιο δουλεμένο, είχε μια δομή. Τα άλλα κομμάτια ήταν ασύνδετα.
RM: Ισχύει, ισχύει. Είχαμε τους Magik Markers τότε όμως ως αναφορά. Ήταν και ψιλο-εσκεμμένο να μην υπάρχει. 
MS: Τι όργανα παίζατε στο δίσκο;
RM: Κιθάρα, drums, φωνή. Α όχι, έχουμε και φλογέρα. 
MS: Μπάσο δεν είχατε;
RM: Όχι, δεν είχαμε, εγώ έπαιζα μπάσο. Έπαιζα την κιθάρα πιο χαμηλά, τα μπάσα τέρμα. 
B: Γράφετε διαφορετικά σε κάθε δίσκο; Δηλαδή έχετε concept δίσκου; Γενικά;
RM: Το μοναδικό concept είναι να είναι όλα διαφορετικά μεταξύ τους. Για μένα. Οι άλλοι δεν ξέρω τι έχουν στο νου τους. 
Β: Στιχουργικά, είστε παρόμοια.
RM: Ναι, στιχουργικά είμαστε παρόμοια, δεν ξέρω να γράφω και πάρα πολύ καλά. 
B: Μια χαρά ρε, ειδικά στο Silk, το κομμάτι με το σώμα...
RM: Ετοιμάζουμε τώρα ένα full length, LP αυτή τη φορά, ξεκάθαρα. Θα βγει μέσα στο ‘14. 
B: Με καινούργια κομμάτια?
RM: Υπάρχει μια περίπτωση να είναι μόνο ένα από αυτά του soundcloud, το "Dancing bruised women". Όλα τα υπόλοιπα θα είναι καινούρια, δεν θα τα έχετε ακούσει δηλαδή. 
MS: Πάντως αυτά που έχετε στο soundcloud γενικά μου άρεσαν περισσότερο.
RM: Από αυτά των δίσκων; 
MS: Ναι. Είναι καθαρά αυτό που έλεγα για το τέμπο. Μου ταίριαζαν πιο πολύ σαν ατμόσφαιρα. Πως το λένε το πρώτο κομμάτι;
RM: Στο soundcloud; To "Breathtaker" νομίζω έχουμε πρώτο. 
MS: Αυτό, αυτό μου άρεσε πολύ ας πούμε.
RM: Μας έχουν κράξει γι' αυτό. Σε φάση Happy Mondays ξέρω 'γω. Φλώροι (γέλια)
MS: Εντάξει, γενικά, εγώ δεν είμαι της άποψης ότι έχεις ένα στόχο σα μπάντα να αποκτήσεις τον πιο σκοτεινό ήχο κι αυτό γαμάει...
RM: Και βοηθάει και το ψηφιακό στο "σκοτεινό". Στις εργασίες παραγωγής είναι ψηφιακά όλα δεν έχουμε το ζεστό ήχο του orange του ενισχυτή, γι' αυτό τα ψηφιακά και το κρύο είναι ένα μέσο, πιο έτσι... Βολικό.
MS: Το βρωμίζετε πολύ όμως... Ό,τι industrial έχετε το πετάτε μέσα...
RM: Έχουμε και επιρροές...οι 2 από τους 4 είμαστε full. 
B: Και στο live είναι πιο βρώμικοι ακόμα...
RM: Ε ναι, γιατί μπαίνουν τα πεταλάκια στη φωνή έτσι. Εδώ ξέρασε η κοπέλα. Τι άλλο θες... 
MS: Ρε συ, είναι κι ότι στο live έχεις ένα feedback, δηλαδή δεν έχεις ένα περιθώριο να βλέπεις την ανταπόκριση του κόσμου και να προσαρμόζεσαι λίγο;
RM: Όχι, όχι... Τραγουδάω με κλειστά μάτια αποκλειστικά. Δεν μπορώ να δω τίποτα. Έχω stage fright. Γιατι δεν κάνουμε και τόσα live λες;; Και αυτό (η κουβέντα που γράφεται) για μένα είναι πολύ. 
B:Σοβαρά; Δεν μπορώ ξέρεις να το πιστέψω, γιατί υπερεκτίθεσαι στο blog.
RM: Ναι, γιατί έχω μια μάσκα εκεί πέρα και λέω ό,τι μου καυλώσει. Έχει σκεφτεί κανείς τι είναι αλήθεια από όλα αυτά;
Β: Ρε σύ, όπως τα βλέπει ο καθένας...
RM: Εντάξει, αλήθεια είναι γενικά, αλλά με βοηθάει η μάσκα μου για αυτό. 
B: Ναι οκ... 
RM: Αν υπέγραφα με το ονοματεπώνυμό μου κι ο πατέρας μου που είναι internet freak γκούγκλαρε κάτι και έπεφτε πάνω σε κείμενό μου... "Πάει το παιδί μου", ξέρεις... (γέλια)
MS: Γιατι δεν βγαίνεις στη σκηνή με μάσκα; Είτε κυριολεκτικά είτε μεταφορικά...
RM: Το έχουμε σκεφτεί κι αυτό... Αλλά εντάξει... 
MS: Την ανωνυμία που έχεις στο internet μπορείς να την έχεις και στο live...
RM: Κοίτα, αν έπαιζα στο Idaho και ήμουν από το Seattle , δεν θα είχε καμία σημασία. Αλλά είμαι από την Αθήνα και παίζω στην Αθήνα. 
B: Η πλάκα είναι πως από αυτά που γράφεις στο blog, το Fixx θα θεωρούσα ότι σε εκφράζει περισσότερο από τους τωρινούς δίσκους. Καταλαβαίνεις πως το λέω...
RM: Κι όμως, επειδή είμαι πιο ποπ κατα βάση. Ως τα τρίσβαθα της ψυχής μου... (γέλια) Προτιμώ τα τώρα που είναι πιο συγκροτημένα, έχουμε ένα έλεγχο της δομής, πως θα πάει. Πιο πολύ ο Δήμος βέβαια. Εγώ έχω την ιδέα ρε παιδί μου ή ο μπασίστας, ο Γιώργος... Στο καινούργιο, στο συνθετικό μέρος, εννοώντας στο επίπεδο του ποιος φέρνει την αρχική ιδέα, είμαστε όλοι εντός λίγο πολύ, εκτός από τον κιθαρίστα, το Νίκο, που τον πρήζω να στρωθεί να γράψει κανένα riff, χωρίς καμία ανταπόκριση, φυσικά. 
B: Γράφετε μαζί ή σπίτι σου εσύ;
RM: Σπίτι μου εγώ ή σπίτι του ο Δήμος ή σπίτι του ο Γιώργος, μπαίνουμε στο στούντιο και το δοκιμάζουμε... 
B: Αααα, δεν “τζαμάρετε” μαζί;;
RM: Όχι, δεν υπάρχει αυτό. 
MS: Κάπου διάβασα, σε μια άλλη συνέντευξη, έλεγες ακριβώς αυτό. Ότι πρώτα περνάει από τον ένα, μετά από τον άλλο. Αυτό το θέλετε σα λογική ή γιατί βολεύει;
RM:Και βολεύει αλλά αφού ξεκινήσαμε έτσι, θα συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο, ώστε οι ιδέες του καθενός να είναι αληθινές.. Αλλά "έγραψα κάτι και το όραμα είναι αυτό, θα παιξεις έτσι"...δεν υπάρχει. 
MS: Άρα με αυτόν τον τρόπο στο αποτέλεσμα που βγαίνει δεν έχεις καμία εποπτεία...
RM: Ο Δήμος είναι αυτός που έχει την όποια εποπτεία, τα κάνει όλα, τα μαζεύει όλα και τα φτιάχνει όλα. Οι υπόλοιποι απλά πετάμε ιδέες. 
MS: Οπότε πέφτει εκ των υστέρων το ενοποιητικό, η σύνθεση;
RM: Ναι. 
B: Τις αναφορές τις καταλαβαίνεις (προς MS). Εγώ χάνομαι κάποια στιγμή, δεν μπορώ να καταλάβω. Κι ενώ σε διαβάζω κάποια στιγμή λέω, ρε πούστη, θα έπρεπε να πιάνω τα μισά.
MS: Εγώ δεν θα καταλάβαινα ότι γουστάρεις τόσο πολύ πανκ, άμα άκουγα μόνο τη μουσική...
RM: Ξέρω 'γω; Μόνο 2 συγχορδίες παίζω στα κομμάτια. Απλά δεν έχει την ταχύτητα... Βασικά, η σούπερ αναφορά είναι οι Swans.. Όλοι ακούμε Swans, εκεί συναντηθήκαμε μουσικά... 
MS: Προσδιορίζεσαι μέσα από τις αναφορές. Για την δημιουργία και σε ποιόν απευθύνεσαι τώρα... Όταν γράφεις, έχεις στο μυαλό σου τι θέλεις; Εντάξει είναι και πιο ιδιαίτερος ο τρόπος που γράφεις, ουσιαστικά δεν γράφεις το αποτέλεσμα, γράφεις ένα μέρος που θα δημιουργηθεί, οπότε το κομμάτι που συνεισφέρεις εσύ το βλέπεις ότι θα μπει σε ένα ευρύτερο σύνολο ή το βλέπεις αυτοτελές;
RM: Σε ένα ευρύτερο σύνολο που θα διαφέρει από τo υπόλοιπο σύνολο. 
MS: Και πάνω σε αυτό... Όταν γράφεις θες να μεταδόσεις κάποιο συναίσθημα; Σαν ιεραρχία στην σύνθεση εννοώ. Όλα αυτά παίζουν. Ή να διερευνήσεις κάποιον ήχο;
RM: Δεν το έχω σκεφτεί....Όχι. 
B: Πως έχεις ιδέα; Πως κάθεσαι να γράψεις;
RM: Παίρνω μια κιθάρα και γρατζουνάω.
B: Και οι στίχοι...;
RM: Οι στίχοι έχουν γίνει και μια μανιέρα. Γράφω περισσότερο για domestic violence και τέτοια γιατί βγαίνουν εύκολα. Τα αγγλικά είναι δύσκολη γλώσσα για ποίηση. 
MS: Οι στίχοι γράφονται ανεξάρτητα;
RM: Ναι, έχω την κιθάρα γραμμένη σε μετρονόμο και τραγουδάω από πάνω και θα βγουν κάποιες λέξεις, θα τις σημειώσω και κάπως αυτές οι λέξεις θα φτιάξουν το υπόλοιπο. 
MS: Δεν έχεις κάποια εικόνα στο μυαλό σου και κάθεσαι να πεις..
RM: Καμία. 
Β: Αυτόματη γραφή ας πούμε.
RM: Ναι ναι ναι...αν κολλάει το α με το β και το γ, πάμε στο δ μπαίνουν οι στίχοι και τέλος. 
MS: Και πως το κρίνεις;
RM: Εγώ να κρίνω την δουλειά μου; Ούτε καν... Όταν το κάνω γίνεται πολύ αυστηρά και κάθε δημιουργία αντιμετωπίζεται ως "για τον πούτσο". 
MS: Όχι εννοώ, δεν γίνεται revised αυτό που έγραψες;
RM: Όχι... Αρχίζω να το κρίνω όταν μπουν τα ντράμς. Για παράδειγμα σε αυτό που θα βγάλουμε τώρα, το καινούργιο. Είναι πολύ χορευτικό και τέτοια, για μένα, όχι για τον κόσμο γενικά. Ήμαστε στου ντράμερ προχθές... Έγραφα φωνητικά για το dogman και έχει κάνει ένα μπιτ, το οποίο το σκέφτηκε εκείνος και το βάλαμε κάτω, το συζητήσαμε και το στρώσαμε πάνω στην αρχική σύνθεση. Είναι πολύ σε φάση “σήκω χόρεψε κουκλί μου” και βγήκε πάρα πολύ ωραία και εκεί είναι που λες "μπορώ να χορέψω σ’ αυτό; Μου κάνει κάτι να σηκωθώ; Οτιδήποτε;". Αν η απάντηση σε κάποιο από τα ερωτήματα είναι "ναι" το σύνολο είναι σωστό και προχωράμε στην παραπέρα εξέλιξή του. 
MS: Άρα, το τι διάθεση σου βγάζει ένα κομμάτι το βλέπεις εκ των υστέρων;
RM: Ναι, αφού πάει στους άλλους. Από μένα όταν φεύγει είναι κάτι άλλο και πάει στους άλλους και είναι κάτι άλλο...και το κρίνω μόνο από εκεί, αν μου βγάζει κάτι αφού έχει τελειώσει απ’ όλους μας και είναι καλό... 






B: Και το γειώνετε αν δεν είναι καλό;
RM: Αυτή τη στιγμή να φανταστείς έχουμε μισά κομμάτια περί τα 50 ή 60... 
B:Άρα κάνεις κριτική;
RM: Φούλ. Πάντα πριν το σπρώξω. Μπορεί να έχει ξεκινήσει να έχει προχωρήσει κι απο όλους και να μην δουλεύει για τον α ή β λόγο. Ε τότε του λέμε "γεια σας"... 
B:Αυτό είναι πιο δύσκολο από την δημιουργία.
MS: Παίζει να είναι πιο παραγωγικό από την δημιουργία... Να καταλαβαίνεις τι αφήνεις πίσω.
RM: Είναι η αγωνία να μην υπάρχει κάτι προφανές σε αυτό που θα βγει αύριο μεθαύριο, γιατί θα είναι κι αυτό ένα προϊόν, αφού, λοιπόν, μπήκες σε μία φάση ότι αυτό που φτιάχνεις κάποιοι θα το αγοράσουν, κακά τα ψέμματα, πρέπει να μην έχει φύρα μέσα. 
MS: Έχει διαφορά η φάση που είσαστε εσείς από το να ήσουν σε μια εταιρία που να είχατε συμβόλαιο και να πρέπει να βγάλεις ένα δίσκο...;
RM: Δεν το έχω ζήσει να σου πω την αλήθεια. Δεν ξέρω αν υπάρχει καν το "συμβόλαιο" ως έννοια σήμερα.
MS: Όταν αναγκάζεσαι να κάνεις κάτι., όταν το κομμάτι της δημιουργικότητας πάει κάτω από το κομμάτι της δουλειάς, πιστεύω ότι αρχίζουν και αλλάζουν τα πράγματα...
B: Μα όλα δεν είναι δημιουργικότητα, ακόμα κι αυτή η παπαριά του να γράφεις 5 λεπτά σε μια χαρτοπετσέτα; Το σημαντικό κομμάτι αυτουνού δεν είναι το γράψιμο, είναι το όταν το πάρει μετά, τότε θα καταλάβει αν αυτό αξίζει ή όχι. Αυτό είναι το κομμάτι της δημιουργίας.
MS: Εκεί πιστεύω μετράει πολύ ότι έχεις το blog και ασχολείσαι και κάνεις ουσιαστικά κριτική για τους άλλους... Αυτό δεν βοηθάει;
RM: Εμένα με βοηθάει. Αν δεις στη φάση, παλιότερα όχι τώρα, που έκραζα φουλ... Θα ήθελα να αποφύγω όσο μπορώ να με κράξουν φουλ. Ότι έβγαλα μια πούτσα ας πούμε. Υπάρχει πάντα αυτός ο φόβος. Από την άλλη θα 'θελα να συμβεί, πραγματικά να βγάλουμε μια μαλακία, να ξέρω πια είναι η στάθμη, ότι έχω φτάσει στον πάτο και μάλλον πρέπει να πάω προς τα πάνω γιατί κάπου έγινε λάθος, παρά να είμαι μετριότητα. 
Β: Εμένα αυτό με τρομάζει, βγάζω την παπαριά, εγώ δεν αισθάνομαι άσχημα για την παπαριά, αλλά γιατί δεν κατάλαβα ότι είναι παπαριά. Αυτό είναι το πιο ζόρικο εκεί μέσα. Δηλαδή ρε πούστη που ήσουν;
MS: Ο βλάκας δεν καταλαβαίνει...
Β: Δεν ξέρω αν είναι θέμα βλακείας ή σε πιάνει η καύλα της γραφής...Γράφεις, γράφεις και λες: αυτο που έχω γράψει είναι καλό; Κάνεις και 2 τσιγάρα και λες...μαλάκα
RM: Αυτό είχε πει κι ο Garth Ennis παρεμπιπτόντως όταν έγραφε στο 2000 AD τις stories του judge Dredd. Όταν τις ξαναδιάβασε μετά από χρόνια, τότε έπινε φουλ αυτος, είπε τι βλακείες έγραφα... Μετά έκοψε και έγραψε preacher, the boys και τέτοια.. 
Εκεί κόλλησα, ότι εντάξει είναι λάθος αυτό. Να κρίνεις το οτιδήποτε, είτε δικό σου δημιούργημα είτε κάποιου άλλου μέσω χρήσης ουσιών... 
Αυτό το "Dogman" που γράφαμε τώρα με τον Δήμο, όταν πρωτοέγραψα την βασική ιδέα, εμένα μου έκανε κάτι, αλλά ήταν για πέταμα... Πέταμα 1ο , πέταμα 2ο , πέταμα 3ο φτάνουμε στο πέταμα Νο 4 και λέω ας το δούμε λίγο έτσι μαζί, να το πάμε βημα βήμα και πριν γίνει το πέταμα Νο 5, το είχαμε παλέψει, το είχαμε σκίσει το κομμάτι, είχε βρει 2 φοβερά μπιτς, τα οποία δεν κόλλαγαν με τίποτα και το μιλήσαμε το συζητήσαμε και απλά βγήκε, μέσω σχέσεων μεταξύ ανθρώπων και έχει να κάνει με τους Royal Trux αυτό... 
Aπό την αρχή με το Fixx δεν ήταν τόσο η δημιουργία αυτή καθ’ αυτή, όσο η σχέσεις μεταξύ των δύο μας, των τριών μας και τώρα των τεσσάρων μας. Το πως αλληλεπιδρούμε σαν άνθρωποι.... 
Mαλακισμένο ακούγεται, το ξέρω, αλλά....είναι αυτό. 
B:Εγώ θα έλεγα το ανάποδο...από μόνο του αυτό είναι ένα concept. Θα μου πεις, τα πάντα είναι concept, αλλά από μόνο του είναι μια διαδικασία γραφής...
MS: Αυτό που δεν ξέρεις πως θα βγεί το αποτέλεσμα για μένα έχει πολύ μεγάλη αξία..
Εμείς τα ψάχνουμε πολύ αυτά, γιατί έχουμε το άλλο που λέμε αρχιτεκτονική χωρίς αρχιτέκτονα, ενώ μουσική χωρίς μουσικό... Δεν ξέρω, κάποιος θα πρέπει να κοπανάει την κιθάρα...
Το να μην ξέρεις πως θα είναι το τελικό αποτέλεσμα, αυτό που λες σα διαδικασία συνθετική έχει ένα ενδιαφέρον. Δεν είναι αποτέλεσμα που θα το έβγαζες μόνος σου. Δηλαδή δεν είσαι ένας solo artist που γράφει την κιθάρα του, γράφει τα ντράμς. Όταν δεν τα κάνεις όλα εσύ και αφήνεις το αλισβερίσι με τον άλλον και το να αλλάξουν κάποια πράγματα και να συνδυαστεί όλο το πράγμα για μένα έχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον γιατί το τελικό αποτέλεσμα είναι κάτι που δεν θα έκανες μόνος σου, οπότε σε βελτιώνει και εσένα και σου ανοίγει το πεδίο σκέψης σου, πως βλέπεις τη δημιουργία.

(Άλλες 3 κόκκινες)

Β: Λειτουργείς όπως τα κομικ, κάποιος γράφει την εικόνα και έρχεται ο άλλος και γράφει την ιστορία ή το ανάποδο;
RM: Έχεις διαβάσει το Sandman: Dream Country του Gaiman το βιβλίο, όχι ψηφιακά, έχει απο πίσω το βιβλίο το Calliope, το αρχικό script, το πως γράφτηκε, τι οδηγίες έστελνε στον Kelley Jones... Ρε συ, τι να σου πω... Ακρίβεια, λοιπόν..θα την έχεις έτσι, στημένη, να κοιτάει το άπειρο...τρελή ακρίβεια.... Απόλυτος έλεγχος. Του αφήνει τη μεταφορά, αλλά η σκηνοθεσία του είναι πλήρης. 

(Κι άλλες μπύρες...)

RM: Kοιτάμε να ειμαστε όσο πιο ανεξάρτητοι εκφραστικά μπορούμε, όσο γίνεται σε ένα τραγούδι το οποίο ειναι... τραγούδι. Έχει στίχους. Εμένα θα μου άρεσε κάποιος να ξέρει τους στίχους και να τους τραγουδάει στο δρόμο... 
Δεν ειναι κάτι τόσο abstract, ώστε εντάξει, να είναι κάτι που το άκουσα μια φορά , το εκτίμησα και αντίο. Να υπάρχει μια συνέχεια. 
B: Τώρα ξέρεις τι μου κάνει εντύπωση, έτσι όπως το είπες...Λες τώρα, θα σου άρεσε κάποιος να τραγουδάει. Θεωρείς ότι είναι κομμάτια που θα μπορούσε κάποιος....;
Γιατί το λέω αυτό, γιατί σε εσάς δυσκολεύομαι πολύ να πιάσω τους στίχους.
RM: Αυτό είναι θέμα δικό μου, είναι το κόμπλεξ μου με τη φωνή, τώρα εντάξει έχω αποκτήσει αυτοπεποίθηση σχετικά, φωνάζω πιο πολύ.
Β:Το λέω γιατί ξέρεις, όταν λες ότι θα ήθελα κάποιος να τραγουδά τους στίχους. Θέλει ζόρι να τους καταλάβεις...
RM: Το ξέρω, το ξέρω. Μέχρι πρότινος, με πίεση της GAB δημοσιεύτηκαν οι στίχοι. Εγώ είχα πρόβλημα, δεν ήθελα, ούτε καν αυτό. Να μη φαίνονται. Να μην ακούγομαι, να μην τίποτα. 
Β: Το καταλαβαίνεις ότι είναι προβληματικό (γέλια).
RM: Είναι θέμα, ναι... Από την άλλη θυμάμαι στο MTv όταν ειχε βγει το Smell like teen spirit, είχανε βγει στους δρόμους το είχαν βάλει ρωτούσαν τι λέει εδώ, τραγουδιστε το και έλεγαν ότι να’ ναι, σε φάση αμερικάνοι έτσι; Όχι, ξερω γω...βέλγοι... 
Β:Τώρα είπες και μια χώρα που δεν υπάρχει έτσι...;
ΜS: Τι κόλλημα είναι αυτό;
B: Είναι μια χώρα που δεν υπάρχει, δεν είναι κόλλημα δικό μου. Είναι μια πραγματικότητα. Μου κάνει εντύπωση γιατί εγώ νόμιζα ότι είναι concept, δλδ λέγατε ότι το κομμάτι θα γραφτεί έτσι και θέλουμε η φωνή σου να είναι ένα ακόμα όργανο. Ξεκάθαρα.
RM: Ισχύει αυτο. Να μην ξεχωρίζει, είμαστε γενικά κατά της περσόνας. Του frontman και του “backman” και δεν ξέρω τι μπουρδα. Σε πάω στους Makeup, αν και οι Makeup ήταν άλλη φάση, ναι μεν φορούσαν ίδια ρούχα αλλά ήταν ο Svenonius, μπροστά.
Β: Δεν ξέρω κατά ποσο οι στίχοι μπορούν να τραγουδηθούν, ειδικά όταν λέει....ειναι ζόρικοι στίχοι έτσι?
RM: Ναι, και στο καινούργιο θα ειναι ακόμα πιο ζορικοι.... 
Β: Α, ωραία...
Πως και ξεκινήσατε 2 και έχετε φτάσει 4...;
RM: Θέλαμε ένα μπάσο, και με το Νίκο, έπαιζε στους Mother Disobedience, αν έχετε ακούσει. Eίναι ωραίοι. Και είμαστε φίλοι τόσο καιρό, θέλαμε ένα κιθαρίστα να γεμίζει τα drones κι αυτά, γιατί αλλιώς θα θέλαμε προηχογραφημένα στα live. Και ήρθε ο Nίκος, έχει γέλιο, ουσιαστικά αυτο ειναι..να ειμαστε φίλοι: αυτο ειναι το concept των μελών. 
Μ: Είστε μια παρέα και αυτό βγαίνει στο γήπεδο...(γέλια)
RM: Δεν θέλαμε ούτε session ούτε τιποτα. Σε φάση φίλοι να περνάμε γαμώ. Περνάμε μια πολύ ψυχοφθόρα διαδικασια, είδικότερα για μένα που έχω stage fright, πρόβα δεν γινεται για να το ηχογραφήσεις κάτι, κακά τα ψέμματα αλλά για το να παίξεις live. Και ειναι μια διαδικασια που πρέπει να τραγουδαω, πρέπει να κάνω...που δεν το πολυμπορώ... 
B: Γιατι εσύ?
RM: Δεν ξέρω. Δεν μου αρέσει η έκθεση καθόλου. 
B: Γιατί διαλέξατε εσένα λοιπόν να τραγουδάει..
RM: Γιατι έχω την πιο ωραια φωνή, από τους άλλους...(κοροιδευτικά) 
B: Ναι...δεν τους έχω ακούσει, αλλά φαντάζομαι...(γέλια)
RM: Όχι, τραγουδανε. Στο live ο Νίκος έχει ένα κομμάτι. Το silk, στο live είναι τελείως διαφορετικό, δεν ξέρω αν το θυμάσαι; Έχουμε βάλει ένα μέρος ακόμα, εκει που κανονικά τελειώνει το έχουμε μεγαλώσει, να ξαναμπαίνει ακόμα πιο δυνατό, έχουμε εξελίξει πολύ τα κομμάτια. Εκτός από το "Drag" που ειναι πολύ μετρημένο, το οποίο κιθαριστικά ειμαι πολύ ευχαριστημένος, το μοναδικό μέχρι στιγμής μαζι με το "Dancing Bruised Women" και ένα που θα είναι τώρα στο Glum, έτσι θα λέγεται ο καινούργιος δισκος.
B: Σημαινει κάτι?
RM: Είναι ο κατηφής.
B: Έχετε μανία με την μονολεκτικότητα...
RM: Και τα 4 γράμματα... Jesus lizard, Foetus...4 γραμματα...industrial..
Λοιπόν, άλλο.... 

MS: Πως βλέπεις τη φάση Ελλάδα; Έχετε κάνει πολλά live;
RM: Δύο...Κι όταν βγει το full lenght λογικά θα κάνουμε.. 
B: Θα μπορούσατε κάλλιστα να ανοίγετε συναυλίες... The men, ποιοί ήταν; oi rita mosss;;δεν θυμάμαι. Οι οποίοι ειναι πολύ ωραιοι by the way...
RM: οι Rita Moss;ναι γαμάνε, μπαντάρα. 
MS: Δύο άτομα;
RM: Δύο άτομα 
Β: Ρε συ εγώ όταν άκουσα το δίσκο, νόμιζα ότι ήταν παραπάνω... Δηλαδή άκουγα πράγματα
RM: Έχουν γράψει κιθάρες από πάνω σε κάποια σημεία. 
Πχ μια συγχoρδία που μπαινει στο άσχετο, minimal τελείως, πολυ καλή σκέψη. Φοβερή μπάντα... 
B: Ξέρεις τι; εμένα μου λείπε αυτό το πράγμα που σου έλεγα πριν...πως δεν κανονίζετε ρε συ, μια συναυλία, να ειστε 5 συγκροτήματα, μην παιξετε 40 τραγούδια το καθένα.
RM: Το σκεφτόμασταν και αυτό, αλλά δεν κολλάμε ρε παιδί μου.. 
Β: Δεν έχει σημασία...
MS: Ξέρω αντίστοιχα που γίνονται με παιδιά της ηλικία μου, εντάξει πιο μικρά, και κάνουν...είχαν κάνει στο κύτταρο τις προάλλες πότε ήταν και είχαν μαζευτεί πάλι έτσι 5 συγκροτήματα και παίξανε... Κι άμα θες να μιλάς για σκηνή στη πόλη, και μουσική σκηνή και είδος ή δεν ξέρω εγώ τι άλλο...από αυτά δεν γίνεται;
Β: Εγώ δεν το λέω να το κάνεις σκηνή...έχω φίλους που κάλλιστα θα τους άρεσαν να σας δούνε, να δούνε τους Rita, τους Acid Baby...
MS: To support είναι μια άλλη φάση, είναι το πόσα πολλά θα κανονίσεις, πόσα πολλά θα παίξεις.. Δεν σας αρέσει κι αυτό...εγώ το καταλαβαίνω...
RM: Δεν γίνεται, δεν γίνεται... Λέμε να κάνουμε στην καλλιδρομίου ίσως κάποια στιγμή το Γενάρη, με τους Kalpa... δεν τους ξέρετε μάλλον. Αυτοί παίζουν instrumental σαν τους Ιsis και θεωρώ, πέρα από ότι είναι φίλοι, ότι ταιριάζουμε. 
Β: To θυμάμαι που το έγραφες για μια συναυλία των rita που είχες πάει και παιζαν κι άλλες μπάντες...κι ήταν περίεργα. Σκέψου, όμως ότι εσύ την παρακολουθείς τη σκηνή...σκέψου κάποιος που δεν την ξέρει...
RM: Θα έχει να δει 3 προτάσεις..εντάξει, μπορεί, γιατί όχι... 
MS: Πάντως αυτό για τις σκηνές...τις διαμορφώνουν τα άτομα που είναι μέσα στο χώρο οπότε την στιγμή που ασχολείσαι...και εσύ ασχολείσαι σε διάφορα επίπεδα...και σαν άνθρωπος που γράφει για την μουσική και σαν άνθρωπος που παίζει και στην τελική σαν άνθρωπος που ενδιαφέρεται, οπότε νομίζω ότι θα έπρεπε για το γαμώτο... να γίνει κάτι..
RM: Tο έχουμε συζητήσει, με τους Strawberry Pills λέγαμε να κάνουμε κάτι goth... Strawberry pills έχεις ακούσει? 
B: Ναι, πρέπει να τους έχω δει και κάπου live. Πάλι support κάπου...
RM: Εγώ δεν μπορώ να το κάνω αυτό φάση support, 25€ είσοδος, να βγω πάνω στη σκηνή και να πω: παιδιά εδώ είμαστε, δεν ακούει κανεις, γαμώ τι, τι ωραία που περνάμε... δεν μπορώ ρε γαμώτο...δεν μπορώ Και θα έρθουν και φίλοι μου που ξέρουν τη μπάντα. 
Έχω παει κι εγω σε live για το support που ξέρω τη μπαντα γιατί δεν έχουν κάνει άλλο ώστε να καταφέρω να τους δω. Και έχω πληρώσει 25€ μόνο για το support ουσιαστικά. 
B: Την πρώτη φορά που πηγα να δω τους Rita πήγα εξεπιτούτου support και ήμασταν 5 μέσα στο Αν...(γνέφει καταφατικά ο raggedy) ε ναι ρε συ, αλλά πως θα τους δω αλλιώς...
RM:Αυτό ειναι το θέμα... Αυτό με ρώτησαν κι οι άλλοι...έχετε παίξει πουθενά support...Όχι βέβαια..δεν μπορώ να το κάνω αυτό...ειναι ενάντια στα πιστεύω μου..
Τι στιγμή που θέλω να έρθει κάποιος επειδή γουστάρει...γιατι να πληρώσει στη τελική; 
Ενώ στο zero που κάναμε ήταν η φάση ότι θέλει ο καθένας αφήνει.



No comments:

Post a Comment